Celem innowacji jest rozwijanie wrażliwości muzycznej; rozwijanie muzykalności i podstawowych zdolności muzycznych, takich jak – słuch muzyczny, poczucie rytmu, tempa, dynamiki, pamięci muzycznej; rozwijanie i uaktywnianie wyobraźni twórczej i samodzielnego działania; kształtowanie u dziecka poczucia własnej wartości, umiejętności samooceny i samokontroli.
Zajęcia te umożliwią zaspokajanie naturalnej potrzeby ekspresji w dziedzinach działalności twórczej, poszerzy skalę wzruszeń i przeżyć dzieci, rozwinie wrażliwość artystyczną jak również zwróci uwagę na możliwości połączenia aktywności muzycznej i intelektualnej dziecka, co przyczyni się do lepszego i pełniejszego jego rozwoju.
Dla potrzeb innowacji zbędą wykorzystywane elementy kilku metod pracy z dziećmi. Są to m.in.: Koncepcja Carla Orffa, Metody rytmiczne Emila Dalcroze’a, gimnastyka twórcza (ekspresyjna) Rudolfa Labana, Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, Metoda Aktywnego Słuchania Muzyki B. Straussa.